Geberit Beach Tour afgetrapt bij Eleven Sports
Op 6 mei start het vernieuwde Belgisch Kampioenschap Beach Volleybal.
Dries Koekelkoren, voormalige topspeler en de nieuwe voorzitter van het Belgische beachvolleybal, stelde een gloednieuwe competitie samen die méér topwedstrijden en dus méér spankracht zal teweegbrengen.
“Als ervaringsdeskundige heb ik gestreefd naar een competitieaanbod op elk niveau. Met dit nieuwe format willen we meer spanning creëren en maximaal inzetten op beleving voor de fans en atleten. De belangrijkste vernieuwing is dat de top 12 van de Belgische ranking het tegen elkaar opneemt in de Pro Tour. De volgende 12 vrouwen- en mannenteams in de ranking worden samengebracht in de Challenge Tour. Zij strijden om een ticket dat recht geeft om de week nadien aan te treden in de Pro Tour” aldus Dries Koekelkoren.
Het partnership tussen Geberit en TopVolleyBelgium is geen toeval.
“Samen met de sport en de sportfederatie delen we vele waarden, waaronder dynamiek, vertrouwen, teamspirit en bescheidenheid. Bovendien hebben we sinds vorig jaar een aantal didactische hulpmiddelen ontwikkeld in het kader van de promotie van Beachvolleybal in de lagere scholen, die bijdragen tot een betere hygiëne in de sanitaire ruimtes. Deze actie gericht op Belgische scholen vervolledigt ons initiatief rond Wereldtoiletdag op 19 november, waarbij het gebrek aan middelen in bepaalde scholen op het gebied van sanitair aan de kaak wordt gesteld” verklaart José Wyns.
Naast Geberit verwelkomt het kampioenschap nieuwe partners:
Alken-Maes wordt de dranken partner van het vernieuwde kampioenschap.
“We zijn bijzonder fier om mee onze schouders te zetten onder de Geberit Beach Tour,” zegt Kenny Willems, Sales Director Out Of Home bij Alken-Maes. “Een spannende sport zoals beachvolleyball heeft een uniek verbindend karakter. Het brengt mensen bij elkaar net zoals wij als trotse Belgische brouwer ook al vele decennia doen met onze bieren – met of zonder alcohol. We brouwen en leveren onze bieren bovendien steeds duurzamer, op deze manier werken we mee aan het succes van de toekomstige edities van de Geberit Beach Tour. We kijken er naar uit om samen met dit mooie kampioenschap de sportzomer van 2023 verfrissend op smaak te brengen!”
Eleven Sports, de mediapartner van de Geberit Beach Tour, zal de sport nog intenser in beeld brengen door extra structurele aandacht aan het kampioenschap te schenken om de fans en de liefhebbers méér beleving te bieden
Ons partnership met de volleybalfederatie rond beachvolley is gebaseerd op een aantal strategische overwegingen: ten eerste zorgt beachvolley voor een zomerprogrammatie waar sportfans écht naar uitkijken. Het urban-karakter van de Tour waarin diversiteit en inclusie centraal staan, matcht ook helemaal met het DNA van Eleven. Een andere waarde die we delen met de volleybalfederatie is de man/vrouw gelijkheid op alle vlakken, ook in de vergoedingen. Tenslotte willen we de volleybalfederatie steunen in haar ambitie om van deze sport, die in België echt in de lift zit, een volwaardige ‘nationale’ sport te maken”, aldus Jan Mosselmans, COO van Eleven Sports.
De finales worden in hartje Brussel afgewerkt. Ook hier hebben we naar vernieuwing gestreefd.
Het centercourt wordt, net als vorig jaar, op het Muntplein ingericht.
Daarnaast worden 2 courts ingericht op het Brouckère plein waar een initiatie dag voor de Brusselse jeugd georganiseerd wordt. Ook de stadsdiensten werken er een toernooi af en het traditioneel bedrijventoernooi zal op een van de courts afgewerkt worden.
De finales worden mee opgenomen in het aanbod van het Brussels Hello Summer Festival.
“De connectie met de hoofdstad is essentieel. Brussel is een sportstad en sport verbindt gemeenschappen. We willen de Burgemeester en het schepencollege langs deze weg danken om onze initiatieven te ondersteunen. Op die manier willen we ons steentje bijdragen om de Brusselse zomer nog sportiever te maken” aldus Geert De Dobbeleer, CEO Brussels Volley.